Основи викладання ритміки для дітей

e-mail

Ритміка для дітей

З давніх-давен та по теперішній час ритмічні рухи під відповідну музику, успішно використовуються у процесі всебічного виховання дітей, також подібні заняття додають дітям фізичного та духовного здоров'я.

Заняття ритмікою допомагають дітям засвоїти основні музично-теоретичні поняття, розвивають музичний слух і пам'ять, відчуття ритму, активізують сприйняття музики. В процесі запам'ятовування нових ритмічних рухів, формується художній смак дітей, розвиваються їх творчі здібності та почуття прекрасного. Разом із цим, ритмічні вправи служать завданням фізичного виховання. Вони вдосконалюють рухові навички, виробляють уміння керувати своїм тілом, зміцнюють м'язи, позитивно впливають на роботу органів дихання та кровообігу.

Музично-ритмічні заняття мають також педагогічне значення. Виконання учнями групових вправ під музику вимагає єдиних зусиль колективу чи ансамблю, свідомості і активності, творчого ставлення до справи, сприяють формуванню колективних якостей особистості. Заняття ритмікою підвищує настрій учнів. Позитивні емоції викликають прагнення виконувати рухи енергійніше, що посилює їх вплив на організм, сприяють підвищенню працездатності, а також оздоровленню та активному відпочинку.

Ритміка це основний вид музичної діяльності, який передає зміст музики та її характер а допомогою рухів. Все ж основою залишається музика, а різноманітні фізичні вправи, танці, сюжетно-образні рухи використовуються як засоби більш глибокого її сприйняття та розуміння .

Одним із основоположників-теоретиків, що обгрунтували ритміку як метод естетичного виховання дітей був швейцарець, Еміль Жак Далькроз. Він був досить відомим композитором та педагогом 19 століття. Він впровадив систему ритмічних вправ, в якій музично-ритмічні рухи поєднувалися з ритмічними вправами з м'ячем, стрічкою та іншими іграми. Еміль Жак Далькроз був переконаний, що навчати ритміці потрібно всіх дітей

Вченими доведено, що заняття рухами під музику тренують розумові здібності, та покращують динаміку нервових процесів. В той же час рухи під музику для дітей є дуже привабливим видом діяльності, грою, можливістю висловити свої емоції, проявити свою енергію, особливо це стосується дівчаток.

Основні задачі, які мають вирішувати заняття ритмікою з дітьми:

  • Розвивати музикальність (відчуття настрою та характеру музики, синхронізувати рухи із характером музики;
  • Навчитись визначати музичні жанри (марш, пісня, танець), види ритміки (гра, танець-гра, вправа), сучасний танець, розрізняти музичні поняття (високі і низькі звуки; швидкий, середній і повільний темп; гучна, помірно гучна, тиха музика) та інше;
  • Формування гарної осанки, навчання виразним пластичним рухам у динамічних іграх, танцях, хороводах та інших фізичних вправах;
  • Розвиток творчих здібностей (синтез власного ігрового образу, характеру персонажу, використовуючи елементи танцювальних рухів, фізкультурних вправ).

На основі типів рухів виділяють наступні види ритміки:

  • Музично-ритмічні вправи (пружинки, підскоки, галопи, кроки , чергування рухів).
  • Танці, хороводи («Прання», «Слоник», «Міксер», «Вару-Вару», «Подарунки», «Макарена», «Коло», «Велике коло » і т.п.
  • Музичні ігри (сюжетні і не сюжетні).

Дитяча ритміка вирішує важливі завдання на етапі початкової хореографічної освіти:

  • Зміцнює психічне і фізичне здоров'я в умовах шкільного навчання (формування правильної постави, ходи, зниження психологічної напруги засобами релаксації під музику в процесі руху та інше.).
  • Підтримує і розвиває захоплення заняттями з хореографії.
  • Розвиває художньо - творчі здібності.

Заняття з ритміки покликані прищепити будь-якій дитині інтерес до руху під музику. Урок ритміки повинен приносити дітям радість спілкування з музикою, товаришами, хореографом. Підтримати цей інтерес можна тільки в атмосфері доброзичливості і гарного настрою. Розгледіти в дитині його природні дані, підібрати до нього власний ключик, щоб домогтися найбільшої точності при виконанні рухів - ось до чого має прагнути педагог на занятті ритмікою.

Наприкінці пропонуємо переглянути приклади реальних уроків із музичної ритміки. Також будемо вдячні Вам за Ваші коментарі та пропозиції.

Урок Сучасної ритміки в одному із сучасних дитячих ансамблів.
Ще один приклад уроку ритміки для дітей, учнів 2го класу

Коментарі   

 
0 # Анна 04.12.2014, 13:23
Запрошуємо взяти участь у Міжнародному фестивалі-конку рсі «Золоті Ворота», Цієї зими під девізом «Діти єднають Україну!» в м. Моршин 8-9 січня.
Організатори фестивалю: Управління культури, туризму та охорони культурної спадщини Шевченківської районної державної адміністрації в місті Києві та Благодійний фонд «Золоті ворота». Партнерську підтримку здійснює «Турбюро Ірини Борщенко».
Dля керівників колективів передбачена агентська винагорода (150 грн/особи)! Путівка для одного керівника на кожні 15 осіб - безкоштовна.
Заявки на участь у Фестивалі та іншу інформацію про колективи надсилайте за адресою з позначкою «Фестиваль».
Заявки приймаються до 10.12.2014.
Довідки за телефоном: 097-717-37-84, 093-041-70-78 (Оксана) АБО .
Відповісти | Відповісти цитуючи | Цитата
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Мир танца в Интернет - каталог танцевальных сайтов Яндекс.Метрика        Іконка карти сайту