З давніх-давен та по теперішній час ритмічні рухи під відповідну музику, успішно використовуються у процесі всебічного виховання дітей, також подібні заняття додають дітям фізичного та духовного здоров'я.
Заняття ритмікою допомагають дітям засвоїти основні музично-теоретичні поняття, розвивають музичний слух і пам'ять, відчуття ритму, активізують сприйняття музики. В процесі запам'ятовування нових ритмічних рухів, формується художній смак дітей, розвиваються їх творчі здібності та почуття прекрасного. Разом із цим, ритмічні вправи служать завданням фізичного виховання. Вони вдосконалюють рухові навички, виробляють уміння керувати своїм тілом, зміцнюють м'язи, позитивно впливають на роботу органів дихання та кровообігу.
Музично-ритмічні заняття мають також педагогічне значення. Виконання учнями групових вправ під музику вимагає єдиних зусиль колективу чи ансамблю, свідомості і активності, творчого ставлення до справи, сприяють формуванню колективних якостей особистості. Заняття ритмікою підвищує настрій учнів. Позитивні емоції викликають прагнення виконувати рухи енергійніше, що посилює їх вплив на організм, сприяють підвищенню працездатності, а також оздоровленню та активному відпочинку.
Ритміка це основний вид музичної діяльності, який передає зміст музики та її характер а допомогою рухів. Все ж основою залишається музика, а різноманітні фізичні вправи, танці, сюжетно-образні рухи використовуються як засоби більш глибокого її сприйняття та розуміння .
Одним із основоположників-теоретиків, що обгрунтували ритміку як метод естетичного виховання дітей був швейцарець, Еміль Жак Далькроз. Він був досить відомим композитором та педагогом 19 століття. Він впровадив систему ритмічних вправ, в якій музично-ритмічні рухи поєднувалися з ритмічними вправами з м'ячем, стрічкою та іншими іграми. Еміль Жак Далькроз був переконаний, що навчати ритміці потрібно всіх дітей
Вченими доведено, що заняття рухами під музику тренують розумові здібності, та покращують динаміку нервових процесів. В той же час рухи під музику для дітей є дуже привабливим видом діяльності, грою, можливістю висловити свої емоції, проявити свою енергію, особливо це стосується дівчаток.
Основні задачі, які мають вирішувати заняття ритмікою з дітьми:
На основі типів рухів виділяють наступні види ритміки:
Дитяча ритміка вирішує важливі завдання на етапі початкової хореографічної освіти:
Заняття з ритміки покликані прищепити будь-якій дитині інтерес до руху під музику. Урок ритміки повинен приносити дітям радість спілкування з музикою, товаришами, хореографом. Підтримати цей інтерес можна тільки в атмосфері доброзичливості і гарного настрою. Розгледіти в дитині його природні дані, підібрати до нього власний ключик, щоб домогтися найбільшої точності при виконанні рухів - ось до чого має прагнути педагог на занятті ритмікою.
Наприкінці пропонуємо переглянути приклади реальних уроків із музичної ритміки. Також будемо вдячні Вам за Ваші коментарі та пропозиції.